Hovedseksjon

Strategisk plan

Våre elever har ofte en skolehistorie preget av nederlag og utenforskap.Hos oss møter elevene voksne med høy kompetanse og bred kunnskap innen pedagogikk, spesialpedagogikk og miljøarbeid. Vi har
traumebevisst omsorg og tilnærming som vår overordnede forståelsesramme, og ser trygghet, gode relasjoner og hjelp til egenregulering som
grunnleggende for læring og utvikling.


Vi har høye ambisjoner for våre elever, og et overordnet mål er at de skal fullføre og bestå skoleløpet. For å få god forståelse og riktig tilnærming til
elevenes ulike sosiale og faglige utfordringer, bygger vi på et bredt forskningsbasert kunnskapsgrunnlag. Vi vektlegger systemisk tenkning og
tverrfaglig samarbeid. Eleven selv, foresatte og andre hjelpere er viktige og nødvendige bidragsytere i arbeidet med å få en helhetlig og felles
forståelse for barnets forutsetninger og behov.
På Brusetkollen skal elever og ansatte oppleve at de har et trygt og godt arbeids- og læringsmiljø. Det krever bred medvirkning og dialog med elever,
foresatte, ansatte, tillitsvalgt og verneombud i skolens kontinuerlige HMS arbeid.


Elevene på Brusetkollen skal oppleve fellesskap og et inkluderende skolemiljø som fremmer deres helse, trivsel og læring. Elevene skal ha mulighet
til å påvirke sin skolehverdag og deres stemme skal være synliggjort.
Ansatte på Brusetkollen skal oppleve at de kan ytre seg fritt og ha stor grad av medbestemmelse. Det skal gis rom for meningsutvekslinger i møter og
i daglig dialog mellom ledelse og ansatte. Vi skal fortsette å styrke skolens profesjonsfellesskap i tråd med intensjonene i LK20.